De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de stofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

m**1@g**l.com 25-09-2023

Alleskunner

Geschreven voor: stofzuiger

De Dyson V15s Detect Submarine is onze nieuwe stofzuiger. Wij hebben dit product nu ruim een maand kunnen testen en heeft ons overtuigd dat stofzuigen een leuke en makkelijke taak kan zijn.

Ten eerste vind ik dat de V15s prettiger, lichter en wendbaarder is dan onze V12 was. Met de dweilkop is de stofzuiger wel relatief zwaar om op te tillen. Daarbij is de zuigkracht ongeveer gelijk gebleven. Het voelt stevig en duurzaam aan, wat me het vertrouwen geeft dat dit apparaat me vele jaren zal blijven helpen in het huishouden. Uiteraard is deze versie voorzien van vele accessoires om overal te kunnen gebruiken, het gemak van een draadloze steelstofzuiger en de kruimeldief functie is echt geweldig. De accuduur is ruim voldoende voor een ruime eengezinswoning te stofzuigen en te dweilen. Je kan je hele huis grondig reinigen zonder je zorgen te hoeven maken over het opladen. De mooie extra’s die deze stofzuiger biedt is de lasergestuurde borstel, stofdetectie en de dweilfunctie. De lasergestuurde borstel vind ik soms prettig, het maakt stof duidelijk zichtbaar op de grond. Je ziet precies waar je al bent geweest en voor onder de bank en bed is het ideaal. Voor grote oppervlaktes vind ik het eerder storend dan behulpzaam. Het kan dan ook zorgen voor veel prikkels door de licht flitsten, ook elke oneffenheid op je vloer wordt uitgelicht en onze hond kijkt er wel raar van op. Ik kan me voorstellen dat huisdieren hier bang voor kunnen zijn.
De stofdetectie vind ik zelf niet van meerwaarde, je kunt aflezen per stofgrote hoeveel je hebt opgezogen. En de dweilfunctie is echt de reden om deze stofzuiger aan te schaffen. Je hebt een 2 in 1 product te pakken en het werkt echt geweldig. Je kunt snel aan de slag en gebruik maken van reinigingsmiddel. Ik heb de stofzuiger en dweilfunctie op al onze vloeren uitgeprobeerd (PVC, laminaat, tapijt en tegels) en nergens stelt deze stofzuiger teleur! Ik vind de dweilfunctie ook erg hyginisch werken omdat je continue met schoon water blijft werken. De vloer is niet eerder zo snel schoon geweest. De dweil rijdt zichzelf waardoor je de stofzuiger niet naar voren hoeft te duwen.

Al met al kan ik met enthousiasme zeggen dat Dyson V15s Detect Submarine mijn verwachtingen heeft waargemaakt. Het is een investering in een schoner en gezonder huis, en het maakt het dweilen echt bijna leuk. Als je op zoek bent naar een hoogwaardige draadloze stofzuiger met dweilfunctie die prestaties, innovatie en gebruiksgemak combineert, dan is de Dyson V15s Detect Submarine zeker de moeite waard om te overwegen. Het is een alleskunner die elke cent waard is.

Pluspunten

• wendbaar
  • kwaliteit
  • dweilfunctie

Minpunten

• gewicht

m**r@o**k.com 22-09-2023

Fijne handzame alleskunner

Geschreven voor: stofzuiger

De Dyson v15s mogen testen en jeetje wat is dat een feestje. Stofzuigen is niet mijn favoriete bezigheid, maar deze nieuwste Dyson maakt het een stuk aangenamer. Met de Detect opzetborstel zie je letterlijk hoeveel stof en vuil er op de vloer ligt en hoe schoon het erna is. Enorm motiverend dus. We hebben de Submarine natrolkop op onze PVC-vloer getest en zijn daar enorm tevreden over. Niet te nat, makkelijk in gebruik en ook geschikt om vocht dat gemorst is op te dweilen. De handstofzuiger is ideaal voor onze stoffen bank waar de hondenharen moeilijk uit te krijgen zijn. Met de grote zuigkracht en speciale borstel lukte het in één keer.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Detect borstel laat zien waar stof en vuil ligt
  • Submarine dweil is echt heel fijn
  • Display geeft informatie over allergenen
  • Detangle borstel haalt haren uit je stoffen bank

Minpunten

• Opzetstuk nodig voor lage objecten
  • Je blijft stofzuigen zo fijn is het!

s**n@g**l.com 20-09-2023

Multifunctionele stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Ik mocht dit mooie apparaat uitproberen via Review.nl

Ik heb al enkele jaren met veel plezier een Dyson V7 in gebruik. Ik was benieuwd naar de nieuwe innovaties van Dyson en ben de V15s gaan uitproberen.

De Dyson komt met verschillende opzetkoppen met elk hun eigen toepassing.

Ik heb eerst de Fluffy OpticTM met groen licht uitgeprobeerd. Als je dacht dat je huis goed schoon was, dan laat deze opzetkop je de werkelijkheid zien. Het groene licht laat duidelijk zien waar nog stofdeeltjes liggen. Het hoeft hiervoor niet donker te zijn in huis, met daglicht zie je het prima. Alleen op de plekken waar vol de zon naar binnen schijnt is het niet zo goed te zien. Hij is heel gemakkelijk te manouveren over de vloer. Doordat ik nu goed zie waar nog stof ligt ben ik wel langer bezig met stofzuigen, maar ik heb daarna ook echt een schone vloer. In de opvangbak zit ook duidelijk meer stof dan anders.
Op het display aan de achterzijde van de stofzuiger is ook af te lezen wat er in welke hoeveelheden is opgezogen en hoe lang je ongeveer nog kunt stofzuigen tot hij weer opgeladen moet worden. De batterijduur is vele malen beter dan mijn V7. Ik kan alles helemaal schoonmaken met de verschillende opzetstukken alvorens hij weer opgeladen moet worden.
Tijdens het zuigen past het apparaat zelf de zuigkracht aan. Ik neem aan dat er dan net wat meer stof gedetecteerd wordt. Zelf vind ik dat moeilijk te beoordelen.
De opvangbak met opgezogen vuil is heel eenvoudig te legen. Dit gaat ook makkelijker dan bij mijn V7, daar bleef nogal eens wat stof achter in de opvangbak wat ik er lastig uit kreeg. Daar heeft de V15s geen last van.
Als ik nog iets zou mogen veranderen aan de Fluffy OpticMT dan zou ik aan beide zijden van de zuigkop een groen licht willen hebben. Nu schijnt hij alleen naar voren, maar tijdens het zuigen maak ik altijd een heen-en-weer beweging met de stofzuiger, dus het zou ook fijn zijn als ik bij de terugbeweging zie waar er stof licht.
De stofzuiger zelf is redelijk groot, daardoor is het lastig om bijvoorbeeld onder het bed te zuigen.

Dan de Digital Motorbar TM. Deze heb ik gebruikt op het vloerkleed. Wat een krachtpatser is dat! Hij maakt het kleed zichtbaar beter schoon dan de V7. Ik zie op het display dat het wel wat meer batterijcapaciteit vraagt, maar je hebt dan wel een mooi schoon kleed.

Maar dan het meest innovatieve hulpstuk, de hydraterende Submarine natrolkop. Hij is eenvoudig te vullen met water. Als je begint te zuigen dan voel je de stofzuiger vooruit gaan. Alsof hij het helemaal zelf wilt doen. Je kunt zien waar je bent geweest, want daar blijft de vloer even nat, net zoals met gewoon dweilen. Toen ik hier mee klaar was en de kop weer los koppelde zag ik dat er in het opvangreservoir water zat wat niet meer zo schoon was. Het vuile water was dus goed opgevangen en mijn vloer was weer schoon. Een wat meer aangekoekte spetter van tomatensaus kreeg hij niet van de vloer, maar verder kon ik geen schoonheidsfouten ontdekken.
Wat me wel een beetje tegenviel is het gewicht. Na het dweilen voelde ik mijn arm wel goed. Je kunt het natuurlijk zien als een goede work-out! Maar voor iemand met schouderproblemen kan dit wel een knelpunt zijn.
Er wordt geadviseerd om eerst goed stof te zuigen alvorens de dweilfunctie te gebruiken. Heel begrijpelijk, maar je bent daardoor wel druk met het wisselen van de opzetstukken, zeker wanneer je ook een vloerkleed hebt en ook bijvoorbeeld de bank en eetkamerstoelen wilt stofzuigen.

De kleine kop voor bank of matras werkt ook prima. Ik heb hiermee mijn bank en de eetkamerstoelen gezogen. Je gebruikt de stofzuiger dan als kruimeldief. Het is wel een flink apparaat voor een kruimeldief, maar het werkt goed.

Ik zie vooral veel voordelen van dit apparaat. Hij heeft echt meer mogelijkheden en functioneert beter dan mijn V7. Het is wel een behoorlijk bedrag in aanschaf. Voor mensen met allergieën voor bijvoorbeeld huisstofmijt of mensen met jonge kinderen of huisdieren is het wel een heel praktisch apparaat en zou ik hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Vuil is goed waarneembaar middels groen licht
  • Dweilfunctie
  • Maakt krachtig schoon
  • Informatief display
  • Lange accuduur

Minpunten

• Best zwaar
  • Aanschafprijs is best hoog

m**n@g**l.com 12-09-2023

Aanrader voor het huishouden

Geschreven voor: stofzuiger

Ik heb de Dyson V15s Detect Submarine een aantal weken mogen testen en ben er erg over te spreken! Ik had hiervoor al een Dyson stofzuiger, maar de dweilfunctie die deze versie heeft is echt een aanwinst voor het huishouden. De dweil "rijdt" vanzelf, je hoeft hem alleen maar te sturen. Ook het schoonmaken van de onderdelen is zeer gemakkelijk. Daarnaast heeft de Dyson V15s Detect Submarine ook de stofzuigermond met laser, waardoor je echt al het vuil van de vloer kunt weghalen. Met dit apparaat is mijn huis echt binnen no-time schoon.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Batterij gaat lang mee
  • Veel opzetstukken

Minpunten

• Dweil moet na elke beurt schoongemaakt worden
  • Het apparaat is wat aan de zware kant

p**l@g**l.com 12-09-2023

Zuiggedeelte is super, dweilgedeelte vond ik minder

Geschreven voor: stofzuiger

Ik heb deze Dyson V15S Detect Submarine mogen testen.

Zoals we van Dyson gewend zijn is alles keurig verpakt.
Er zitten verschillende koppen bij en deze heb ik allemaal grondig getest.

Laten we beginnen met de Fluffy Optic vloerzuigmond. Hier zit een laserstraal in waardoor je alle vuil goed op de grond kan zien. Heel handig en heel confronterend. Ik heb een langharige hond en ben me echt rot geschrokken hoeveel rotzooi die mee naar binnen neemt, vooral zand. En het handige is dat als hij wat meer vuil op 1 plek constateert hij sterker gaat zuigen. Je kunt ook op de display zien wat voor soort vuil hij detecteert. Er zijn 4 categorieën. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me eigen erop betrapte dat ik hier weinig op keek.

En dan had je de mond voor de grondige reiniging, die vond ik erg fijn. Loopt lekker soepel en voor mij is het erg fijn dat het anti-klit is. Deze gebruikte ik het meest. En deze had je ook in de kleine vorm, ideaal voor op de trap, bank en ideaal voor op de automatten. Dan zijn van die vervelende dingen maar zelfs deze kreeg hij schoon.

En dan waar het eigenlijk vooral om ging, het dweilgedeelte. Ja eerlijk gezegd vond ik dat niet fijn. De zuig/dweilkop is best flink. De onderkant schuurt over de vloer heen, wat ik erg onprettig vond. Ook kreeg ik een zere pols. En daarna het reinigen van de zuig/dweilkop, dit is tijdrovend. Ik zou dit dan ook niet veel gebruiken. En juist dit was de reden waarom ik dacht dat ik hem zou kopen. Dat ik sneller klaar zou zijn. Maar dit is jammer genoeg niet zo.

De stofzuiger is verder super en ook de accuduur is heel goed. Maar het dweilgedeelte valt helaas tegen.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Sterke zuigkracht
  • Fijne zuigmonden erbij
  • laserstraal waardoor je goed het vuil ziet

Minpunten

• dweiloptie vond ik niet super
  • je moet continue de aanknop ingedrukt houden
  • laserstraal want je blijft dan zuigen haha